Kwiaciarnia – dobry biznes

Jeśli kochasz kwiaty i zieleń, może warto pomyśleć o tym, by związać z tymi zagadnieniami swoją przyszłość zawodową? Kwiaciarnia może okazać się znakomitym rozwiązaniem. To miejsce, które odpowiednio prowadzone jest pełne pasji, kreatywnych pomysłów i pozytywnej energii, którą można zarazić każdego klienta. A najlepsze jest to, że kwiaciarnia nie jest trudna do założenia i nie wymaga bardzo dużych nakładów finansowych. Kolejną zachętą może być fakt, że są takie dni w roku, w których można zarobić nawet całomiesięczny dochód. A nie jest ich wcale tak mało. Kwiaciarnia to miejsce tłumnie odwiedzane nie tylko w dzień nauczyciela, walentynki czy w dzień kobiet. Popularny imieniny, np. Anny lub Piotra, to również gwarancja wysokiego utargu. Z kolei sezon letni to okres, w którym wielkim powodzeniem cieszą się kwiaty ślubne – nie tylko te, które mają być prezentem dla Pary Młodej, ale też ślubne bukieciki dla Panny Młodej, dekoracje kościoła, samochodu i tym podobne.

 

Aby kwiaciarnia dobrze prosperowała, bardzo ważny jest odpowiedni pomysł, zamiłowanie do kwiatów oraz zdolności florystyczne i manualne, dzięki którym można tworzyć z kwiatów prawdziwe cuda. Zawsze warto przed rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej ukończyć specjalny kurs florystyczny, a nawet przez pewien czas popracować w kwiaciarni, by zobaczyć od środka, jak powinno wyglądać takie miejsce i co można zrobić, by było w nim jak najlepiej. Pamiętajmy o tym, że kwiaty to towar, na który zawsze będzie potrzebowanie, ale to nie znaczy, że odpowiedni pomysł na florystyczny biznes i właściwa organizacja nie są pojęciami kluczowymi, by kwiaciarnia dobrze prosperowała na rynku.

 

Oczywiście kwiaciarnia – jak i każda inna firma – powinna zajmować korzystną lokalizację. Na szczęście lokal nie musi być zbyt duży, co nie pozostanie bez wpływu na wysokość czynszu. Ważne, by wybrać miejsce o dużym natężeniu ruchu, które przysporzy wielu potencjalnych klientów – centrum miasta, centra handlowe, ale też okolice szkół i cmentarzy to najlepsze lokalizacje.  Bardzo ważnym aspektem lokalu jest również wystrój. Kwiaciarnia powinna być nie tylko pełna pięknych i odpowiednio wyeksponowanych kwiatów, ale również kolorowa, z odpowiednio przystrojoną ladą, kolorowymi półkami, ścianami, sezonowymi dekoracjami oraz ciekawie wyeksponowanymi artykułami, takimi jak doniczki, figurki ogrodowe i tym podobne przedmioty. Warto część kwiatów przeznaczonych na sprzedaż wykorzystać jako dekoracja, tworząc z nich bajeczne kompozycje, które pokażą klientom, że ta kwiaciarnia to miejsce, w którym można kupić wyjątkowe i zachwycające bukiety. Warto również postarać się o to, by wprowadzić usługę poczty kwiatowej. Jest to opcja, z której klienci korzystają coraz chętniej, zwłaszcza w takie dni jak dzień kobiet, walentynki czy dzień matki.

 

Z kwiatami można zdziałać cuda. Jeśli tylko mamy tego świadomość i posiadamy odpowiednią wiedzę, z pewnością poradzimy sobie we florystycznym biznesie.

 

Podziel się